Weer een korte update! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu Weer een korte update! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu

Weer een korte update!

Door: Teun van Hees

Blijf op de hoogte en volg Teun

12 Juni 2014 | Verenigde Staten, San Diego

Hello everybody!

Het is alweer anderhalve week geleden dus tijd voor een kleine update! Ik zal niet zeggen wat ik dit keer aan het eten ben, jullie zijn vast bang dat wij als tonnetjes terugkomen.

Zaterdag 31 mei was een gewone enorm warme dag. We wisten dat het bedrijf een heel groot meer heeft waar ze iedere zondag vertoeven. Wij hadden echter nog geen tijd gehad om er heen te gaan. Na het werk hebben we besloten om toch maar even een plons te gaan nemen. Toen we aankwamen bij het meer hebben we eerst onze ogen uitgekeken, net een stukje paradijs op aarde! Wat was dat mooi zeg. Heerlijk blauw water met twee eilandjes (op de ene een duikplank:D). Hier hebben we lekker afgekoeld tot het donker werd. We gaan hier zeker nog een paar keer terug naar toe!
Zondag was onze vrije dag, eerst hebben we een beetje uitgeslapen en rond 10 uur zijn we naar een outlet van kleding geweest in Tulare ( ongeveer 20 minuten vanaf het bedrijf). Hier hebben we wat meer zomerse kleren gekocht. Ik had jullie namelijk nog niet verteld dat we een beetje ruzie met de wasmachine en droger hebben gehad, de rest van dit verhaal laat ik achterwege. ’s-Middags heb ik niet veel meer gedaan, ik voelde me niet super ( Ja ook ik heb weleens heimwee..). Dat is gelukkig weer helemaal over! Maandag begon onze stageweek weer, een korte week. Op woensdag ben ik na stage nog snel naar het meer gegaan, toen ik daar aankwam was Jason (een van de zonen) aan het waterskiën. Ik ben lekker in een kayak over het meer gegaan en werd daarna uitgenodigd om mee te blijven eten, dit sla je natuurlijk niet af als de BBQ al aan staat :D. Na het eten mocht ik mee op de speedboot want Jason ging nog wat waterskiën. Tering wat was dat vet zeg. Mijn tandvlees droogde gewoon helemaal op van het lachen terwijl we zo hard gingen. Op vrijdag moest een van de paarden naar San Diego omdat ze gingen proberen het embryo van een van de sportmerries te spoelen. Kort gezegd is embryotransplantatie (ET) het overzetten van een embryo van de ene merrie (de donor) in een andere merrie (de draagster). Dit klinkt heel makkelijk, en dat is het ook. Omdat dit interessant om te zien was had Willy bedacht dat we eerst mee daar gingen kijken en vervolgens in San Diego mochten blijven voor een leuk weekendje. Na een rit van 5,5 uur kwamen bij de ranch van de embryotransplantaties. Het hele proces was super interessant om te zien, helaas had deze merrie geen embryo dus kon er niks getransplanteerd worden. Hierna gingen Maike en ik zelf verder San Diego in. Nadat we een hotel gevonden hadden hebben we onze koffer gedropt en de zwembroek aangetrokken om naar het strand te gaan. Het was echter best koud daarzo dus na een halfuurtje chillen op het strand hebben we de auto gepakt en zijn we naar Old San Diego gereden. Mensen wat is dat leuk daar. We kwamen tegen de avond daar aan en alle winkeltjes en restaurantjes waren nog open en overal zaten mensen en was er muziek. We hebben eerst wat rondgekeken en hebben vervolgens wat gegeten bij een Mexicaans restaurantje. We snapte natuurlijk niks van de menukaart die ze ons onder de neus schoven en ik heb me vervolgens maar iets aan laten bevelen. Dit was ook serieus erg lekker! Het weer was erg afgekoeld dus zijn we niet lang daarna verder gegaan. We hadden besloten hier nog wel terug te komen. ’s Avonds hebben we nog een barretje opgezocht een drankje gedronken op onze ‘vakantie’. Zaterdag zijn we op tijd opgestaan want we gingen naar SEAWORLD!!!! Wat hebben we daar een geweldige dag gehad. De medewerkers van Seaworld zijn enorm enthousiast en entertainend. Er waren verschillende shows met dolfijnen, orka’s, zeehonden, gewone dieren etc. te zien. Verder waren er nog wat (water)attracties die zorgde voor de nodige afkoeling, het was weer niet normaal warm en hebben we de verschillende zeedieren bekeken die het park had. Rond 8 uur zijn we terug naar het hotel gereden. Toen we in de auto zaten zagen we ineens allemaal felle lampjes, wat leek op een kermis en er gezellig uitzag. We hebben gelijk de afslag genomen en zijn er heen gereden. En voor wie het nog niet wist, in de VS moet je echt overal voor betalen. Dit mocht de pret niet drukken en zijn we de fair binnen gegaan. Ik kan de fair het beste omschrijven als de Tilburgse Kermis in combinatie met een hele grote beurs waar ze alles verkochten wat je maar kon bedenken. Van auto’s tot sieraden, heggenscharen tot gordijnen en van geiten tot zeemlappen. Het was gevestigd op DE racetrack van Del Mar ( die helaas pas volgende maand open gaat). Hier hebben we wat rondgelopen en mensen en attracties gekeken. Op zondag hebben we een beetje uitgeslapen en zijn we na het ontbijt weer richting Old San Diego gegaan. Hier hebben we wat langer rondgelopen en zijn we winkeltje in, winkeltje uit gegaan. Daarna zijn we downtown San Diego gegaan. Het was hier zo druk dat we niet eens een plek konden vinden om te parkeren. Nou hebben we ons laten vertellen dat centrum San Diego niet echt ‘mustsees’ heeft dus zijn we verder gereden. Bij de haven konden we eindelijk een plekje vinden om te parkeren. In de haven lag een heel groot marineschip wat we bekeken hebben en stond een standbeeld van een matroos die een zuster kust. Blijkbaar een heel bekend standbeeld, maar wij kenden het niet. Bij de haven was een informatiekiosk en hebben we aan deze aardige dames gevraagd waar het strand was. Nadat ze er 10 opgenoemd hadden hebben we besloten naar La Jolla Beach te gaan. Hier hebben we lekker op het strand gelegen en om 5 uur zijn we in de auto naar huis gegaan. Na een tussenstop bij Denny’s voor een flink bord nacho’s en een steak waren we rond 11 uur thuis. Wat hebben wij een geweldig weekendje gehad! Gisteren ben ik voor het eerst naar de kapper geweest hier in de VS, wat was het moeilijk om haar uit te leggen wat ik voor kapsel wilde. op een gegeven moment zei ik: Maakt er maar wat van. Ik schrok ervan want deze nonchalante dame was met haar tondeuse hevig in de weer in mijn haar terwijl ze met een andere klant aan het kletsen was. Deze week is weer een gewone stageweek. Aankomend weekend gaan we waarschijnlijk naar de film en volgend weekend proberen we een weekendje LA te doen, een jongen die ik ontmoet heb in het vliegtuig loopt er stage dus als we mogen gaan wordt het een gezellig weekendje. Ik heb er nu al veel zin in!

Zo dat was het weer voor deze keer en mijn lekkere bananen milkshake van Sonic is op! Oops, nu vertel ik het alsnog (-_-)“

Natuurlijk heb ik, als ramptoerist, weer de nodige foto’s en selfies gemaakt. Helaas passen ze niet alle 250 van het weekendje San Diego op waarbenjij.nu dus heb ik er een paar uitgekozen.

Bedankt dat jullie mijn verhaal weer gelezen hebben en voor de berichtjes die ik krijg! Doet me goed.

See you later!

P.s. ik merk dat niet alle foto's onder mijn reisverslag komen te staan (enorm zonde), dus als je links in de balk bij foto's klikt en dan het desbetreffende reisverslag, dan vind je ze alsnog;)

  • 12 Juni 2014 - 15:09

    Mamma:

    Hey Teun,
    weer een superverslag!!!
    Ton en ik hebben het zojuist gelezen met continu een lach op ons gezicht.
    We zijn blij dat het jou zo goed gaat!!!
    Geniet ervan ventje.
    -XXX- Mamma en Pappa

  • 13 Juni 2014 - 14:29

    Anita Verheijen:

    Hoi Teun,

    Net al je verslagen gelezen en foto's gekeken. Wat een belevenis zeg. Dit ga jij never nooit niet vergeten ! Geniet er nog van met volle teugen, dit pakken ze je niet meer af.
    Leuk om je op deze manier wat te volgen :-)

    Groetjes Anita

  • 14 Juni 2014 - 21:00

    Corien ( Je Weet Wel..., Die ):

    Hoi Teun,

    Ik vind het echt fantastisch wat je allemaal beleeft, en ook hoe je alles op schrijft is heel leuk om te lezen. Je maakt veel mee en ziet daar echt van alles. Zo beleef je echt hoe het land is door er van alles te doen en overal naar toe te gaan waar je maar kan. Het lijkt bijna of je niet hoeft stage te lopen, alleen maar leuke dingen beleeft..... maar dat zal vast niet zo zijn. Misschien ervaar je de stage gewoon ook als een groot avontuur.
    Emmy is ondertussen weer uit de gips en "huppelt" weer rond. Morgen gaan we met zijn allen naar oma die dan jarig is.
    Hoe staat het met de snoepjes, ben je er al door heen of is het echt iedere dag eentje?? HAHA.
    En ook af en toe een dipdagje ( of een paar dagen) horen er natuurlijk wel bij. Na regen komt zonneschijn en dat heb je nu gemerkt. Het gaat ook weer over. Nou toi toi en tot de volgende keer!! bay bay ( of klinkt dat heel belachelijk ....)

  • 17 Juni 2014 - 21:14

    Leo En Ludgard Van Hees:

    Hoi Teun,

    Weer een leuk verslag om te lezen!! Je maakt een boel mee daar, maar wel erg leuk allemaal!!
    Geniet ervan , dan kun je straks thuis op een super-tijd terug kijken .
    Net als Joris die heeft het ook nog vaak over zijn stage in Canada.
    Nog veel plezier en we blijven je volgen. Groetjes Leo en Ludgard van Hees.

  • 20 Juni 2014 - 15:31

    Harriette:

    Hi Teun!

    Ik heb je verslag al een weekje terug gelezen op m'n mobiel, maar was er nog niet aan toe gekomen om er ook op te reageren. Het blijft leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet daar! Je schrijft zodanig, dat het lijkt alsof je het "life" aan het vertellen bent! Echt heel leuk!
    Ik vind het super dat je zo eerlijk bent over je heimwee en je mindere momenten. Het kan ook niet alleen maar hallelujah zijn... Gelukkig staan er zo te lezen ook heel veel leuke momenten tegen over!!

    Probeer er zoveel mogelijk van te blijven genieten, man.
    Het is echt een "once in a lifetime-experience"!!

    doei, doei!

  • 23 Juni 2014 - 10:56

    Marlin:

    Wat beleef jij toch supertijd daar! Wil eigenlijk xeggen..geniet ervsn.. maar volgens mij doe je dat enorm! Leuk om zo op hoogte te blijven! Groetjes marlin

  • 24 Juni 2014 - 23:40

    Rina Reijns:

    Hoi Teun
    Heb van mama Sjan gehoord dat je mooie verslagen van je reis schrijft en ze heeft niets teveel gezegd
    want inderdaad het is leuk om te lezen wat je allemaal op je stage meemaakt
    en dan moet ik als buurvrouw toch ook eens reageren op je mooie verhalen
    Teun geniet van de rest van je verblijf daar !!
    Groeten Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Hoi Allemaal, Bedankt dat jullie een kijkje komen nemen op mijn webblog. Ik ga de komende 3 maanden stage lopen op DG Bar Ranch in Hanford, CA. Tijdens deze stage zal ik een intern en extern communicatieplan schrijven om de communicatie te verbeteren. Veel leesplezier. Groeten Teun

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 8761

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 15 Augustus 2014

Op stage in de USA

Landen bezocht: