Alweer een maand van huis... - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu Alweer een maand van huis... - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu

Alweer een maand van huis...

Door: Teun van Hees

Blijf op de hoogte en volg Teun

28 Mei 2014 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Hoi allemaal,
Terwijl ik de meest afschuwelijke auditie aan het kijken ben van America’s Got Talent typ ik dit vierde verslag alweer. Nadat ik anderhalve week niks van me heb laten horen vond ik het tijd om weer eens het een en ander met jullie te delen.
De vrijdagavond van week 3 zijn we voor het eerst uiteten geweest bij Applebee´s in Hanford. Maike was er op concours al een keer geweest en zei dat we er zeker heen moesten, zo gezegd zo gedaan. En ze heeft niet gelogen hoor, we hebben super lekkere nacho´s en gamba´s op. Het grappige aan de restaurants hierzo is dat wanneer je amper een slokje van je drinken hebt genomen, ze het gelijk bij komen vullen (FOR FREE), leuk toch:D!
Zondag was dan de dag van ons eerste echte uitstapje, The Yosemite National Park. Omdat we geen navigatiesysteem hadden, was Caitlyn zo aardig geweest om voor ons een routebeschrijving uit te printen. We vertrokken rond kwart voor 8 en waren rond half 11 aan het begin van het park. Toen we aankwamen in het park wilde we eerst naar de grote bomen ( die ze ook in het seqouia (of zoiets) park hebben). Helaas was de parkeerplaats vol en moesten we vanaf Wawona, een plaatje in het NP 6 mijl verder, de bus nemen richting de grote bomen. Toen we daar aankwamen hebben we onze ogen uit gekeken, wat zijn die dingen groot. Dit was het eerste natuurwonder dat we zagen die dag. Na een uurtje foto’s geschoten te hebben en de bomen, die enigszins allemaal op elkaar leken, bekeken te hebben. Hebben we de bus, met de meest blije chauffeur ever, teruggenomen naar de auto. Vanaf daar hebben we eerst goed de kaart bekeken waar de mustsee’s in het park waren, we kwamen er achter dat we niet in een paar uur door het park zouden rijden. Eenmaal onderweg kwamen binnen een paar mijl al bij het eerste ongelooflijk mooie uitzicht, ze noemde het de ‘Tunnelvisie’. Ik kan nu bij alles wel gaan beschrijven hoe super mooi het was, maar jullie kunnen ook gewoon de foto’s bekijken. Maar toch, na dit uitzicht zijn we verder gereden naar de eerstvolgende waterval. Er was ons verteld dat de watervallen half lente, begin zomer op z’n mooist zijn. De rest van de dag hebben we nog genoten van heel veel mooie uitzichten, watervallen, kleine meertjes en een hoop aziaten die zich als ware supermodellen in de mooiste poses wurmde voor een leuk plaatje. Iets wat ons enorm aan het lachen maakten. We hebben de dag afgesloten bij Hetchy Hetchy, een groot stuwmeer. Dit was best een eindje rijden maar zeker de moeite waard! Het was half 6 en we vonden het wel tijd om te gaan. In de auto die we hier mogen gebruiken had Maike een landkaart gevonden. We hadden bedacht om ‘binnendoor’ te gaan. We waren even vergeten dat het geen Nederland is en hebben bijna 2 uur in de bergen gereden voor we op de snelweg richting huis zaten. Helaas zat het volgende probleem alweer te wachten, de tank was bijna leeg. Toen we bij een gehucht aan kwamen op onze weg naar huis hadden we eindelijk een tankstation gevonden. We wisten echter beide niet meer wat we in de auto moesten gooien. Tot onze vreugde liet ook de Dutch Kids Phone ons in de steek en duurde het even voordat we iemand aan de lijn kregen die het ons kon vertellen, gewoon benzine dus… rond kwart voor 10 waren we thuis. Wat was dit een geweldige dag en wat heb ik een geluk dat ik er na mijn stage nog een keer naar toe ga!
Maandag tot woensdag was weer een gewone stageweek. Woensdag was de dag dat we naar concours in Pasadena (vlakbij LA) vertrokken. Rond 3 uur vertrokken we met 2 trailers en 9 paarden.
Rond half 7 kwamen we aan op het concoursterrein. Nadat we de boxen in orde hadden gemaakt, hebben we de paarden in de stallen gezet en de zadelkamer ingericht. Daarna zijn we bij Denny’s wezen eten, ik had een double cheeseburger. Dat ding was echt groot! De volgende dag was nog geen wedstrijddag, maar meer om de paarden te laten wennen aan de omgeving en de ring waar ze hun kunsten in moesten vertonen. ’s-Avonds zijn we weer lekker uit eten geweest bij Olive Garden. Tijdens de wedstrijddagen moesten we om 5 uur opstaan om ons op tijd klaar te maken voor de wedstrijden. Deze (lange) dagen zagen er hetzelfde uit. Tijdens het concours hebben we veel eerste, tweede en derde prijzen mee naar huis genomen. Zondag moest om half 4 een van onze laatste combinaties in de ring verschijnen, hierna zijn we gelijk in gaan pakken en waren we om 9 uur thuis.
Zoals jullie zien heb ik weer 2 hele leuke weken in California achter de rug.
Owja, ook zijn we erachter gekomen dat onze ijskast een ijsblokjesmachine heeft, iets wat ik ook echt met jullie moet mededelen O_o” .
Dit was het weer voor deze keer. Dit weekend willen we misschien naar de film gaan om te zien hoe dat er hier aan toe gaat. En zondag gaan we hopelijk naar het meer!
Veel plezier met het kijken van de foto’s en tot het volgende verslag.

Byeeeee Teun

  • 28 Mei 2014 - 12:38

    Harriette:

    Teun!
    Wat een heerlijk reisverslag weer! Ik vind het dubbelleuk omdat ik er dingen van herken! Maar vooral omdat ik lees, dat je er zo van geniet!!
    Lekker blijven doen daar!!
    Doei, doei!


  • 28 Mei 2014 - 23:13

    Paenonsmoe:

    Mooi man
    Het verslag, de foto's, hoe je het allemaal schrijft.
    Geniet ervan en tot Skype
    Dikke kus van ons allemaal xxxxxx

  • 01 Juni 2014 - 09:35

    Els Bruers:

    Hoi Teun,

    Jullie mam vertelde me zo enthousiast over de belevenissen in de VS dat ik erg nieuwsgierig werd.
    Ik heb je verslagen nu gelezen en ik ga het zeker bijhouden..
    Veel succes daar! Groetjes

  • 03 Juni 2014 - 20:39

    Ludgard Van Hees:

    Hallo Teun,
    Je verslag net gelezen, wat een mooie omgeving,vergezichten,mooie meren enz enz. We geloven wel dat je er van geniet : GEWELDIG om dit mee te maken en daar te mogen zijn. Je bent trouwens maar een klein menneke bij die GROTE!! bomen. Nou Teun geniet er nog van en veel succes verder met je stage en we blijven je volgen Heel veel groeten uit ALPHEN Ludgard en Leo van Hees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Hoi Allemaal, Bedankt dat jullie een kijkje komen nemen op mijn webblog. Ik ga de komende 3 maanden stage lopen op DG Bar Ranch in Hanford, CA. Tijdens deze stage zal ik een intern en extern communicatieplan schrijven om de communicatie te verbeteren. Veel leesplezier. Groeten Teun

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 8760

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 15 Augustus 2014

Op stage in de USA

Landen bezocht: