Veilig aangekomen in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen in LA

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg Teun

28 April 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hi guys,

Terwijl ik van mijn eerste welverdiende fastfood-maaltijd geniet, vond ik het een geschikt moment om mijn belevenissen van de eerste dag met jullie te delen.

Na een hoop geregel en gepak de laatste weken (vooral de laatste dagen), was het 28 april dan zo ver. Om 3 uur in de morgen ging mijn wekker af en nadat ik mijn koffers in de auto gegooid had en Bumper en Bobby (de honden) gedag had gezegd, kon de trip beginnen. Via via had ik geregeld dat ik als groom met een paardenvlucht mee naar LAX kon reizen. Dit betekende dat ik me 's-ochtends om 5.30 moest melden bij het Dierenhotel op Schiphol, waar ook de paarden heen getransporteerd waren die mee naar Los Angeles vlogen. in totaal vlogen er maar 3 paarden mee, één container.
Nadat ik het hooi en water voor de paarden had klaar gezet en de paarden mee in de container had geladen, mocht ik samen met papa en mama naar de aankomst/vertrekhal om me in te checken.
Dit inchecken en mijn bagage afleveren was al een hele opgave aangezien ik nog nooit gevlogen had. Ja jullie lezen het goed, ik had tot een halve dag geleden, nog nooit in een vliegtuig gezeten.
Jullie begrijpen dan wel dat ik me ogen uitgekeken heb en als een Aziatische toerist overal foto's van heb gemaakt. Rond half 9 heb ik afscheid genomen van papa en mama en ben ik alleen verder gegaan richting de gate.
Terwijl mijn koffer gecontroleerd werd op alle illegale dingen die ik graag mee wilde nemen, raakte ik in gesprek met een vrouw die achter me in de rij stond en het helemaal geweldig vond dat ik in me eentje naar de VS ging en al helemaal omdat het de eerste keer vliegen was voor mij.
Toen we dan eindelijk het vliegtuig in mochten om 9.30 had ik zo mijn plaats gevonden, achterste rij rechts zodat ik makkelijk naar de paarden kon. Aan de ene kant van me zat een man uit (volgens mij) Estonia en aan de andere kant een Nederlandse jongen die voor stage naar Hollywood ging. Ik heb een hele leuke vliegreis gehad, gezellig gepraat met veel medepassagiers en stewards en heb ook toen weer veel foto's gemaakt.
Doordat ik als groom met de paarden mee vloog heb ik een aantal keer gevraagd of ik de paarden moest gaan checken, maar omdat het maar 1 container was werd dit steeds door een andere steward gedaan en kon ik lekker genieten van de vlucht, films kijken, muziek luisteren en spelletjes doen.
een uurtje voordat we gingen landen vroeg Ben, de steward die ook de paarden verzorgde, of ik mee ging kijken bij de paarden. Het was super mooi om daar te mogen kijken en de paarden stonden lekker rustig. Hij legde mij veel uit over alles wat ik wilde weten over het vliegtuig en mocht ook daar weer wat foto's maken.
rond half 12 plaatselijke tijd, voor jullie half 9 's-avonds landde we precies op tijd. Daarna ben ik door de douane gegaan en heb ik mijn koffer gezocht en gevonden:D:D. Mijn eerste indruk in de VS was goed, de mensen zijn behulpzaam en heel aardig, soms iets te overdreven aardig. Het hotel waar ik naar toe moest was ongeveer 1,5 tot 2 km van het vliegveld van LAX, na veel zoeken en 3 uur wachten werd ik eindelijk opgehaald door de shuttleservice. Wat was ik blij toen ik in me hotelkamer aankwam. Ik heb toen direct me laptop en GSM opgestart en iedereen laten weten dat ik goed aangekomen was.
Om natuurlijk geen tijd te verdoen, het pas 3 uur 's-middags was en het weer super was, heb ik me omgekleed en ben ik de straat opgegaan om te kijken waar ik nou eigenlijk beland was. Na 10 minuten lopen langs een drukke straat waar de ene bolide na de andere langs gescheurd kwam, kwam ik bij een soort winkelcentrum.
Hier heb ik wat te eten gekocht om de middag door te komen. in dat winkelcentrum was ook een eetgelegenheid en ik had me al bedacht om daar die avond te gaan eten.
De rest van de middag heb ik niet veel meer gedaan, een powernap zat er niet in, want ik was bang dat ik niet meer wakker zou worden..
Na een heerlijke douche ben ik een hamburger combo gaan halen, en rond 8 uur hield ik het niet meer en ben ik gaan slapen.

Vandaag (dinsdag 29-4) werd ik om half 5 's-ochtends al wakker, ik was nog erg moe dus kon blijven liggen tot 7 uur.
Ik heb zojuist een lekker ontbijtje op en het weer is hier super (35 graden ofzo). Ik heb net nog even met het thuisfront geskyped en nu ga ik weer mijn ontplofte koffer inpakken, rond 12 uur word ik naar het vliegveld gebracht. Daar zal Maike rond half 12 landen, dus is ze rond de tijd dat ik daar aankom door de douane en zal ze haar koffer wel gevonden hebben. Vanaf dan gaan we samen verder en hebben we vanavond om 19.00 de bus van LAX naar Bakersfield, daar zal Willy ons op komen halen en naar de Ranch brengen.

Voor nu houd ik het weer even voor gezien en ik zal over een paar dagen weer iets laten horen. Ik zal wat foto's van de eerste dagen op deze webblog gooien, zodat jullie een beeld krijgen bij mijn verhaal.

Bye

  • 30 April 2014 - 12:19

    Jeannita Thielen:

    Hoi Teun,

    Heb je bericht natuurlijk gisteravond 29-4-2014 gelezen. Je eerst verhaal klinkt goed, Zal wel spannend voor je zijn geweest. Alvast een leuke stage. groetjes van ons allemaal

  • 01 Mei 2014 - 13:57

    Harriette Van De Plas:

    Hey Teun!

    Wat een uitgebreid verslag heb je gemaakt, man. Hartstikke leuk om te lezen. Ik kan me voorstellen dat je overweldigd bent, door alle indrukken die je opgedaan hebt.
    Hopelijk houd je het vol, om steeds wat te schrijven, want ik vind het wel grappig om je te volgen....!!
    Geniet ervan daar, hè!
    doei, doei!

  • 01 Mei 2014 - 20:38

    Henk Van De Plas:

    Dag Teun,

    Wat handig he die communicatiemiddelen. Geniet van alles wat je tegen komt. Ik probeer komende week te skypen met jou .En de kids vinden dit reuze spannend. Heeft je stageadres een site??Ook daar wil ik graag even kijken.
    Mooi lang verslag heb je gemaakt, ik hoop dat je dit geregeld doet . Het lijkt mij ook een fantastisch land en wil er ook nog een keer graag heen.

    Dear greetings Henk

  • 01 Mei 2014 - 23:26

    Ome Frank:

    nou Teuntje ,wat een mooi verslag heb jij geschreven.
    Ga zo door zou zeggen en hou ons op de hoogte van jouw Amerikaanse belevenissen
    Succes ermee

    Groeten

  • 07 Mei 2014 - 10:09

    Corien:

    hoi Teun, kei leuk je verslag. We gaan je volgen vanuit Nederland...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Hoi Allemaal, Bedankt dat jullie een kijkje komen nemen op mijn webblog. Ik ga de komende 3 maanden stage lopen op DG Bar Ranch in Hanford, CA. Tijdens deze stage zal ik een intern en extern communicatieplan schrijven om de communicatie te verbeteren. Veel leesplezier. Groeten Teun

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 8757

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 15 Augustus 2014

Op stage in de USA

Landen bezocht: