Het leven is nog steeds goed in Cali!! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu Het leven is nog steeds goed in Cali!! - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Teun Hees - WaarBenJij.nu

Het leven is nog steeds goed in Cali!!

Door: Teun van Hees

Blijf op de hoogte en volg Teun

06 Juli 2014 | Verenigde Staten, Hollywood

Goedemorgen allemaal,

Terwijl ik hier van een welverdiende vrije zondag geniet vond ik het wel tijd om een nieuw reisverslagje te typen van al mijn bevindingen en uitstapjes, het is alweer bijna een maand geleden dat ik iets heb laten horen.

Ik zal proberen verder te gaan waar ik vorige week gebleven ben. Na ons heerlijke weekendje San Diego hebben we een gewone stageweek gehad, de ruiters waren op concours dus Maike en ik hadden het iets drukker in het bedrijf. Dat weekend hadden we geen uitstapje of iets gepland dus ben ik naar de film 22 Jump Street geweest in The Galaxy Movie Theaters in Tulare, echt een aanrader! De manier waarop je een film beleefd in de VS is echt heel anders dan in Nederland. Ik zat in een enorme zaal met super chille bioscoopstoelen die je een beetje onderuit kon schuiven. Het publiek is zo meelevend met de film en laten dat heel duidelijk horen. Doordat ik een komedie uitgekozen uit was het dus de hele tijd lachen, gieren en brullen in de zaal.
Op zondag hebben we rustig aan gedaan, in de ochtend eerst gevoerd, wat was gedaan en geskyped met Nederland. ’s-Middags hebben we lekker op het meer rondgedobberd, waar we uitgenodigd werden om te komen BBQ-en bij Don en Elisabeth, iets wat je natuurlijk niet afslaat. We hadden het goed getimed want toen we aankwamen konden we gelijk wat te drinken pakken en aanschuiven. Ik heb geen idee hoe ze het doen, maar mensen wat kunnen die lekker eten maken… Ik had echt een groot stuk vlees gekregen en je kon van alles pakken wat je wilde. Na nog wat gekletst te hebben, hebben we iedereen hartelijk bedankt voor het eten en zijn we naar huis gegaan.
De week erop was weer een normale stageweek. Ik heb jullie verteld over die jongen in het vliegtuig, Damien. We hadden aan Willy gevraagd of we naar Hollywood mochten om hem op te zoeken. Zo gezegd zo gedaan, vrijdagmiddag rond 5 uur zij we in de auto gestapt. We hadden met Damien afgesproken dat we eerst langs hem zouden rijden om hem op te halen, dan naar ons hotel zouden rijden om onze koffer te droppen en daarna wat te gaan eten. Het was ongeveer half 10 en hadden besloten naar de Hollywood Blvd ( bij de Walk Of Fame) te gaan en daar wat te eten en alvast wat leuke dingen te zien. Toen we de Walk Of Fame opliepen trok ik gelijk mijn camera om de nodige foto’s te maken voor het thuisfront en waar ik later met een brede glimlach op kan terugkijken. Na wat te gegeten te hebben en wat mensen en bezienswaardigheden bekeken te hebben, zijn we via de supermarkt om wat ijs en chips te halen, naar Damien’s appartement gegaan om een film te gaan kijken. Zaterdag hadden Maike en ik een dag met z’n tweeën. Nadat we ontbeten hadden in het hotel zijn we terug naar de Walk of Fame gegaan om deze in het licht te bekijken, iets minder spectaculair maar het was er nog steeds druk en er waren weer veel dingen te zien. Hier hebben we een tour gedaan met de Hop On Hop Off bus. Een bus die door Hollywood reed en waar je op verschillende plaatsen uit kon stappen. Tijdens de tour kon je je koptelefoon oortjes inpluggen in de bus en werd er van alles verteld over de dingen waar we langskwamen. We hebben veel dingen gezien en weten weer precies waar alle interessante dingen zitten in Hollywood. Tijdens de tour zijn we uitgestapt bij The Grove, een groot winkelcentrum met veel leuke restaurantjes, waar we wat gegeten en gewinkeld hebben. Daarna hebben we de bus terug genomen naar het beginpunt van de tour. Omdat we niet goed wisten wat we de rest van de middag/avond gingen doen zijn we wat mensen gaan kijken op de boulevard en naar een info kiosk geweest. Eerder hadden we al gezien dat er een Madame Tussauds was, hier zijn we dan ook naar binnen geweest. Alle beelden waren heel mooi (ik ben zelf nog nooit bij Madame Tussauds geweest), en heb veel foto’s gemaakt. Het was al best laat toen we Maddame Tussauds uitkwamen en dus zijn we naar het hotel gegaan. Maarja nu hadden we een keer een weekend vrij en die wilde ik niet doorbrengen in het hotel. Ik had met Damien afgesproken om wat te gaan drinken bij Starbucks en daarna hebben we weer bij zijn appartement gechilled en een filmpje gekeken. Maike was een beetje moe van de warme dag dus die was in het hotel gebleven. We hadden afgesproken om de volgende ochtend te ontbijten bij House Of Pies met z’n drieën. Nadat we uitgecheckt hadden in het hotel zijn we gelijk Damien op gaan halen en zijn we doorgereden. Na weer een lekker ontbijt achter de kiezen gewerkt te hebben zijn we naar Santa Monica Pier gereden. Hier hebben we overheen gelopen en zijn we in de achtbaan gegaan en hebben we weer wat geshopt, haha. De rest van de dag hebben we op het strand gelegen en veel gekletst. Rond 6 uur zijn we pizza gaan eten en hebben we Damien thuis afgezet en zijn we aan onze terugreis begonnen van een te gek weekendje Hollywood.
Maandag begon de stageweek weer. Op dinsdag en woensdag waren er clinics door Francis Verbeek een jury uit Nederland. Helaas hebben we hier niet veel van gezien, wel was er op dinsdagavond een BBQ ter ere van Willy zijn verjaardag en omdat Francis er was. Op donderdag vertrokken ze weer op concours dus was het qua mensen rustig op de ranch maar qua werk niet. Dat weekend zaten we alweer 2 maanden op stage hier in het mooie California. De laatste week waar ik jullie wat over wil vertellen was een feestelijke week met mijn verjaardag en the 4th of July. Het was wel een enorm warme week met iedere dag temperaturen boven de 40 graden, we begonnen dagelijks al om 5 uur. Voor mijn verjaardag had ik taart gehaald en werd er voor mij gezongen door de kinderen die op de ranch waren. ’s-Avonds heb ik pannenkoeken gebakken en had ik een soort kinderfeestje! Tussendoor heb ik nog even met Nederland geskyped die me wat graag wilde feliciteren. Op vrijdag was het 4th of July. PJ en Erica hadden ons uitgenodigd om te komen eten en naar het vuurwerk te kijken. Het was een hele gezellige avond met weer heel lekker eten. Het is zo mooi om te zien hoe close de families hier in zijn en dat alle feestelijkheden met familie gevierd wordt. Gisteren (zaterdag) zijn Maike en ik naar de film Tammy geweest die pas net uit is, echt weer een super grappige film. Op de terugweg zijn we nog even langs Sonic gegaan om een milkshake te scoren.

Het spijt me van dit opsommende reisverslag, maar ik had zoveel te vertellen en moet eigenlijk opschieten omdat we naar het meer gaan waar we ook vanavond weer een lekkere BBQ hebben.
Mijn volgende reisverslag zal ik eerder typen, voor nu houd ik het weer voor gezien.

Laterrrrrrrr

• 08 Juli 2014 - 10:04

Ineke Romme:

Hee Teun
    Ik hoorde gisterenavond dat je mooie verslagen van je stage in de VS op waar ben je nu schrijft. Ik heb het gevonden en met plezier gelezen. Wat een ervaring moet het zijn, om zo ver van huis dit allemaal mee te mogen maken. Teun heel veel succes, en geniet van je verblijf daar aan de overkant van de plas!! Groeten vanuit het regenachtig Alphen. Ineke Romme

• 10 Juli 2014 - 07:39

Freeke Van De Plas:

Hee Teun,

Zo te zien heb je het daar in Amerikai goed naar je zin.
    Ik wens je nog veel plezier in de tijd dat je in Amerika bent.